Herbata Black Friday , Black Week
Do każdego zamówienia dokładamy próbki herbat gratis!
- GRATISY DO ZAMÓWIEŃ
PRÓBKI HERBAT DO KAŻDEGO
ZAMÓWIENIA
- KARTA PODARUNKOWA NA 200 ZŁ
MOŻNA PODAROWAĆ W PREZENCIE
- DARMOWA DOSTAWA OD 129 ZŁ
KURIEREM, OSOBIŚCIE, DO PUNKTU ODBIORU
DARMOWA DOSTAWA od 129 zł
Oferta 20% ZNIŻKI dotyczy tylko i wyłacznie osób, które zapisza się do tego newslettera!
Promocja trwa od dziś do 30.11.2024 roku lub do wyczerpania zapasów!
Czym jest Czarny piątek (Black Friday)?
Black Friday kiedyś przypadał na konkretny dzień, ostatni piątek listopada. To święto przywędrowało do nas ze Stanów, gdzie Black Friday następuje po amerykańskim święcie Dziękczynienia. Rozpoczyna się sezon tańszych przedświatecznych zakupoów. To idealna okazja, by kupić świąteczne prezenty, upominki w niższej cenie. Teraz sklepy przedłużyły Black Friday i przeważnie trwa nawet do poniedziałku. W poniedziałek przypada CYBER MONDAY (Cyberponiedziałek). Rzeczywiście tego dnia łowcy okazji moga kupić taniej
Geneza Black Friday
Black Friday datuje się od lat 60. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Pierwotnie była to nazwa używana przez policję w Filadelfii, aby określić duży ruch i zatłoczenie ulic w dniu Święta Dziękczynienia.
W późniejszych latach termin zaczął być używany przez kupców, aby oznaczyć dzień rozpoczęcia sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. Obfitował on w promocje, obniżki cen i tzw okazje.
Dziś Black Friday jest jednym z najważniejszych dni zakupowych w USA oraz wielu innych krajach. Zanim popularne stały się sklepy internetowe, sklepy stacjonarne były oblegane przez potencjalnych nabywców, także niejednokrotnie interweniować musiała policja.
Black Friday w Polsce
W Polsce Black Friday zyskało na popularności w ciągu ostatnich kilku lat. Pierwsze próby wprowadzenia tego amerykańskiego „zwyczaju marketingowego” na polski rynek były w latach 2010-2011. Prawdziwy rozkwit Black Friday w naszym kraju zaczął się w latach 2012-2015. Od tego czasu Black Friday stało się znaczącym wydarzeniem zakupowym również w Polsce. Prawie wszystkie sklepy i zakłady usługowe oferują w tym dniu specjalne, bardzo korzystne rabaty. Jest to obopólna korzyść zarówno dla klienta jak i sprzedawcy. Black Friday w Polsce podobnie jak w innych krajach obchodzony jest pod koniec listopada.
Podczas Black Friday socjologowie oraz psychologowie badają różne zachowania klienta wynikające z przemożnej chęci skorzystania z tańszego zakupu. Jest to duża próba badań nad zachowaniem klienta wykorzystywana później w marketingu.
Oto niektóre z powszechnych zachowań klienta:
1. Wielu potencjalnych nabywców wstaje wcześnie rano a nawet w nocy, po to aby być jednymi z pierwszych klientów. Niejednokrotnie w mediach pokazywano nocne kolejki przed sklepami a wraz z ich otwarciem szturm na stoiska.
2. Klienci przeglądają oferty i promocje, starając się znaleźć najlepsze okazje na produkty, których potrzebują, lub które chcieliby zakupić.
3. W sklepach szczególnie w popularnych centrach handlowych są tłumy ludzi, zwłaszcza przy zapowiadanych dużych przecenach np. telewizor najwyższej jakości za 1 $. Niejednokrotnie dochodzi tam do dantejskich scen.
5. Wzrost handlu on-line sprawił, że wiele osób wybiera ten rodzaj zakupów, unikając tłumów i korzystając z promocji na stronach internetowych. Tym bardziej, że po dokonaniu zakupu i ochłonięciu towar można zwrócić, czego nie można zrobić w wielu sklepach stacjonarnych.
6. Klienci stają się detektywami czyli śledzą, porównują, analizują ceny i oferty między różnymi sprzedawcami, aby upewnić się, że otrzymają najlepszą cenę.
7. Wielu potencjalnych nabywców planuje swoje zakupy z dużym wyprzedzeniem, na kilka tygodni wcześniej sporządzają listę produktów, które chcą nabyć.
8. Black Friday to również emocje i ekscytacje związane z „polowaniem” na okazje. Bo, któż ich nie lubi.
9. Wielu klientów w Black Friday nabywa prezenty świąteczne dla rodziny i przyjaciół etc. I taniej i szybciej i „z głowy”.
Warto pamiętać, że zachowania klientów w Black Friday różnią się w zależności od kultury, regionu i indywidualnych preferencji, ale często można zaobserwować wspomniane powyżej cechy.
Podsumowując: Black Friday jest korzystne zarówno dla nabywców jak i handlowców. A więc spieszmy na zakupy.