Herbaty na rozgrzanie idealne na zimowe dni. Co polecamy w styczniu i lutym?

utworzone przez | sty 3, 2023 | HERBATY | 0 komentarzy

Herbaty na zimę

Herbaty na zimę to idealny sposób na ogrzanie się i dostarczenie organizmowi witamin i minerałów. W zimie szczególnie polecamy herbaty ziołowe i owocowe, ponieważ są one lekkie i nie obciążają układu trawiennego. Idealne też są herbaty na odporność.

Herbaty ziołowe, takie jak rumianek, mięta czy lipa, zawierają wiele substancji leczniczych, które pomagają w leczeniu infekcji dróg oddechowych oraz wzmacniają układ odpornościowy. Natomiast herbaty owocowe, takie jak malina, porzeczka czy truskawka, zawierają dużo witamin i minerałów, które pomagają w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia.

Innym popularnym rodzajem herbaty na zimę jest herbata Earl Grey, która zawiera bergamotkę, co daje jej charakterystyczny, cytrusowy smak. Herbaty Earl Grey są często podawane z mlekiem i cukrem, co dodatkowo pomaga rozgrzać ciało.

Herbaty na zimę można przyrządzać z różnymi przyprawami, takimi jak imbir, cynamon, goździki czy kardamon, co dodaje im jeszcze więcej ciepła i smaku.

Warto pamiętać, że niektóre rodzaje herbaty, takie jak czarna, zielona zawierają kofeinę, która może wpływać na sen, dlatego nie należy pić ich przed snem.

Styczeń, luty miesiące z najwyższą zachorowalnością na grypę

Styczeń, luty to miesiące, w których notujemy najwięcej zachorowań na grypę a w tym roku dochodzi często do połączenie grypy z COVIDem . Przychodnie przepełnione, szpitale również.
Pogoda pełna niespodzianek (1 stycznia w Warszawie 18 st.C), ale już za kilka dni wg prognoz ma przyjść ta prawdziwa zima.

Jak wzmocnić odporność w okresie zwiększonego ryzyka chorób? Profilaktyka jest kluczowa!

W tym okresie najważniejsza jest profilaktyka i wzmocnienie odporności. W sukurs przychodzą nam tu herbaty i dodatki do naparów. O dodatkach takich jak imbir, goździki, cynamon, anyż i ich właściwościach przeczytasz herbaty rozgrzewające.

Pamiętaj !! W styczniu warto pić herbaty, które Cię rozgrzewają a jednocześnie wzmocnią odporność.

Oto kilka propozycji herbat liściastych, które mogą być szczególnie pomocne.


Przypominam, że najlepszą bazą naparów rozgrzewających jest herbata czarna. Może ona być z gotowymi dodatkami zimowa niespodzianka.

Herbata czarna Earl Grey – ta herbata liściasta jest aromatyzowana olejkiem eterycznym z bergamotki, co nadaje jej charakterystyczny, cytrusowy smak. Earl Grey jest idealną herbatą na chłodne dni i w tym okresie cieszy się bardzo dużym powodzeniem. I smaczna i rozgrzewająca.

Do herbat owocowych np. zimowy romans możesz dodać kieliszek mocnego naparu czarnej herbaty. Przełamuje słodki smak naparu i dodaje mu trochę goryczki.

Herbata zielona – zielona herbata zawiera bardzo dużo antyoksydantów, które pomagają utrzymać dobre zdrowie i samopoczucia. Za samopoczucie odpowiedzialna jest L-teania (aminokwas nie-białkowy).
Herbaty zielone zaliczane są do herbat chłodzących chyba, że połączone są z jabłkiem i imbirem tak jak sencha imbirowo-jabłkowa

Herbaty Rooibos

Do herbat wspomagających odporność zaliczamy również herbaty Rooibos.

Szczególnie polecane są kobietom w ciąży (zapobiegają nudnościom) oraz małym dzieciom.
Herbaty Rooibos w sprzedaży występują czyste lub z dodatkami takimi jak np. mango, truskawki.
Do takiego naparu możesz dodać naturalny antybiotyk jakim jest miód.
Pamiętaj
Miód aby spełniał swoje właściwości musi być dodawany do naparu nie przekraczającego 40 st. Celsjusza. Herbata Rooibos nie zawiera kofeiny ale ma za to bardzo dużo polifenoli, które to usuwają z naszego organizmu nadmiar wolnych rodników, odpowiedzialnych za ogrom chorób.

Nalewki rozgrzewające,czyli jak rozgrzać ciało i wzmocnić się

Polecam rozgrzewające nalewki, które możesz dodać do herbaty. Moim zdaniem najlepsza jest nalewka z malin – poniżej przepis

Składniki

1kg malin
750g cukru
1litr alkoholu najlepiej czystej wódki

Przygotowanie

Maliny należy umyć i odstawić do sfermentowania (24h), następnie dodajemy cukier i gotujemy do jego rozpuszczenia.

Po ostudzeniu łączymy z alkoholem a nastepnie rozlewamy do butelek.

Czekamy aż się wyklaruje.

Kieliszek tej nalewki dodany do kubka herbaty -naprawdę i rozgrzewa i poprawia nastrój.

Można zrobić nalewkę z czarnej herbaty

Pamiętaj, że w okresie zimowym bardzo wysusza się nasza skóra. Aby tego uniknąć wypijaj od 1,5 do 2 litrów płynów. Nie musi to być czysta woda, mogą to być różnego rodzaju herbaty.

Oczywiście wybór herbaty zależy od indywidualnych upodobań smakowych, więc jeśli masz jakieś ulubione herbaty liściaste, możesz je pić o dowolnej porze roku.

Ruch w okresie zimowym

W zimie dominują takie sporty jak: jeżdżenie na łyżwach, nartach, sankach. A co zrobić jeśli żadnego z tych sportów nie uprawiasz? Możesz iść na długi szybki spacer np. do parku albo lasu z termosem gorącej herbaty. Możesz ćwiczyć na świeżym powietrzu ( siłownie na świeżym powietrzu), jak również w zamkniętych pomieszczeniach (sala gimnastyczna, siłownia, pływalnia). Osobiście zachęcam do jeszcze innej aktywności takiej jak taniec. I uwaga nie musisz mieć partnera, wystarczy włączyć odpowiednią muzykę i dalej „w tany” tworząc własne choreografie.

Moim ulubionym tańcem jest rock and roll. 11 – minutowa wiązanka spala nadmiar kalorii, którą dla poprawy nastroju zdążyłam zjeść. Tańczyć właściwie możesz wszędzie: na lekcjach tańca, na prywatkach (dzisiaj nazwanych domówkami), w klubach. Moim ulubionym miejscem jest mieszkanie, gdzie mogę tworzyć różne choreografie, jakie mi (nam )się tylko podobają.
Po wysiłku uzupełnij płyny. Co jest najlepszym napojem? Oczywiście herbata z łyżeczką miodu.

Zakończenie

Moi drodzy życzę Wam abyście te dni ogromnej ilości zachorowań przetrwali w zdrowiu,. Nie zapominajcie o kondycji fizycznej oraz o …herbacie.

ARTYKUŁY:

KATEGORIE ARTYKUŁÓW:

0