Przesilenie wiosenne – skąd czerpać siły?

Wiosna cieplejszy wieje wiatr
Wiosna znów nam ubyło lat
Wiosna, wiosna wkoło rozkwitły bzy
Śpiewa skowronek nad nami
Drzewa strzeliły pąkami
Wszystko kwitnie wkoło i ja i ty
.

Skaldowie- Wszystko kwitnie wkoło

Zbliża się wiosna a wraz z nią wszystko rozkwita. Do życia budzi się przyroda, rośnie entuzjazm. Z jednej strony chcemy być czynni , z drugiej czujemy zmęczenie. Tak działa na nas przesilenie wiosenne. Uważajcie na “wewnętrznego lenia” , który stara się zaprzyjaźnić z naszymi słabościami. Musimy przemóc się i zacząć działać. Ale skąd czerpać siły do działania?

Jak małymi krokami dojść do celu? 

Trzeba wyjść ze swojej strefy komfortu. Będąc w niej nic nie zmienimy ponieważ ciężko postawić przed sobą nowe wyzwania i działać na pełnych obrotach. Wychodząc ze strefy komfortu zmieniamy swoje nawyki, przyzwyczajenia. Idziemy naprzód, pobudzamy swoją kreatywność, przestawiamy mózg na wyższe obroty.  

W badaniach naukowych nad mózgiem u sportowców sprawdzano, jak ich ciało reaguje na wysiłek fizyczny. Okazało się że umysł w momencie jak ciało jest zmęczone wysyła sygnały – jesteśmy wyczerpani i powinniśmy odpocząć. Mózg nie jest zaprogramowany, by wyciskać z nas siódme poty.

Dawno stwierdzono, że mózg jest leniwy, trudno mu zmieniać przekonania, przyzwyczajenia itp. Nie wszyscy potrafią się tak zmotywować i działać na najwyższych obrotach. Pomóc mogą np. afirmacje, nagrania motywacyjne etc. Niektórzy z was twierdzą, że to nie działa, ale jest wręcz przeciwnie. Nastawienie afirmatywne oraz powtarzanie pozytywnych, zachęcających do działania tekstów przynosi pomoc w walce z rozleniwieniem, z ospałością – inaczej mówiąc z próżniactwem.

Wiosna – czas działań i nowych możliwości

Chcesz poznać świat, coś w nim zmienić? Nie chcesz stać w miejscu? Być może zastanawiasz się nad zmianą pracy? Po prostu zmień swoje zachowania. Wiosna to najlepszy czas na działanie. Jesienią i zimą, gdy dzień jest krótszy i ponury, brak życiodajnego słońca, trudniej nam się zebrać do wszelkiej aktywności.  

Planuj i przyj do przodu 

Zaplanuj co chcesz zmienić. Najlepiej swoje pomysły i cele spisz na kartce, wtedy łatwiej unaocznić i opracować dokładnie działanie. 

Działaj krok po kroku. Ważne by robić codziennie małe czynności, wówczas nie odczujemy dużego zmęczenia.

Dużo czasu tracimy bezpowrotnie na przeglądanie social mediów, czy oglądanie seriali w TV. Warto ustalić ile czasu dziennie będziemy poświęcać na tego typu rozrywkę i należy ją ograniczyć do niezbędnego minimum. W pewnym momencie zorientujecie się jak dużo macie wolnego czasu, który możecie lepiej spożytkować.

A więc do dzieła – róbcie to co Was interesuje, po troszeczku i systematycznie. Z czasem zauważycie rezultaty. 

Hasło na dziś. Udoskonalaj swoje życie, nie stój w miejscu, pomoże Ci w tym filiżanka Twojej ulubionej herbaty.  

0
Share via
Copy link